LOGOwanie Łodzi


Stworzenie logotypu nie jest rzeczą łatwą. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej gdy powstać ma nowe logo ponad 700 tysięcznego miasta! Mnogość elementów, skojarzeń, historii oraz olbrzymie dziedzictwo miasta sprawia, że nie dziwi czas jaki poświęcono na staranne jego dopracowanie. Czy twórcom udało się stworzyć dobre logo? Czas pokaże. Co było jego inspiracją? To akurat można było zobaczyć na grze miejskiej LOGOwanie Łodzi!

Gra wystartowała 18 grudnia 2011 roku z  Pasaż Schillera. Zadaniem graczy było wyedukowanie „Złego gustu” – uosobienia kiczu i estetycznego barbarzyństwa, tak by nie miał on już nigdy wpływu na nic co powstaje w tym mieście. Jak można najlepiej osiągnąć ten cel? Poprzez poznanie inspiracji twórców nowego logo Łodzi, zasad rządzących światem logotypów czy też braku ograniczeń ludzkiej kreatywności. Gracze mogli również wczuć się w rolę speców od promocji tworząc nietuzinkowe miejskie gadżety, między innymi domowe łapcie czy ręczniczek. Dużo uwagi poświęcono również głównemu inspiratorowi twórców – Władysławowi Strzemińskiemu, którego czcionka została wykorzystana w nowym logotypie. Wszystko to miało przekształcić „Zły gust” w wyrafinowany „Dobry smak”!

Niestety późnojesienna pogodna nie zachęcała tego dnia do aktywności ruchowej na dworze. Jednak i to nie zniechęciło kilku grup, które doskonale się na grze bawiły.

Gra była współorganizowana ze Stowarzyszeniem Topografie.

Galeria zdjęć

4
Project Description